کانال تلگرامی مای فارکس

تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی جفت ارز USDCAD دلار امریکا کانادا

تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی جفت ارز USDCAD دلار امریکا در مقابل دلار کانادا 8 اپریل

 

تحلیل تکنیکال

حرکت نزولی USDCAD که از اوج قیمتی ۱٫۲۹۰۱ شروع شده بود، بعد از ثبت کف قیمتی ۱٫۲۴۰۲ متوقف شده است.

 

اخیراً نرخ برابری دلار آمریکا به دلار کانادا وارد فاز اصلاحی شده و تا اصلاح ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی و میانگین نمایی ۲۰۰ حرکت کرده است. اگر بازار با حمایت خریداران مواجه شود و به بالای میانگین نمایی ۲۰۰ عبور کند، می توان انتظار ادامه حرکت اصلاحی تا سطح ۵۰ درصد فیبوناچی و سپس اصلاح ۶۱٫۸ درصد فیبوناچی را داشت.
اما در صورتی که میانگین نمایی ۲۰۰ و اصلاح ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی به مقاومت تبدیل شوند، بازار USDCAD رنج خواهد شد.

USDCAD_2022-04-08_15-09-23

جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا، به عنوان یکی از پر طرفدار ترین جفت ارزها بین معامله گران، به حساب می آید. این جفت ارز در طی سال 1978 به عرضه رسید. در طی این سال، با پیدایش چندی از چاه های نفتی در سطح کانادا، برخورد نمودیم.

نفت به عنوان یکی از محصولات پر طرفدار کانادا، در سطح جهان به شمار می آید و نرخ صادرات نفت کانادا نیز، بسیار افزون بوده. نقدینگی این جفت ارز، در سطح بازار فارکس بسیار افزون می باشد. سطح فعالیت های معاملاتی این جفت ارز، در آمریکای شمالی افزون بوده و نرخ نوسانات و گرایش های USD/CAD نیز، قابل پیش بینی می باشند.

کانادا سومین کشور نفتی جهان، پس از عربستان و ونزولا، شناخته می شود. دلار کانادا وابستگی شدیدی به تغییرات نرخ نفت داشته و همراه با افت قیمت طلای سیاه، نرخ این واحد ارزی نیز، کاهش میابد. درصورت افزایش قیمت نفت، با تحکیم یابی ارزی دلار این کشور، برخورد خواهیم نمود.

کانادا و ایالات متحده، از روابط اقتصادی و تجاری بسیار تنگاتنگی برخوردار می باشند و سرمایه گذاری های این دو کشور، در خاک یک دیگر به شکل گیری میلیون های موقعیت شغلی انجامیده. حجم مبادلات تجاری این دو کشور در سال 2016 به میزان 635 میلیارد دلار آمریکا، رقم خورد. یعنی 1.7 میلیارد دلار در روز.

کانادا به عنوان دومین سرمایه گذار بزرگ در ایالات متحده، به حساب می آید. نهاد سرمایه گذاری 453 میلیارد دلاری ایالات متحده، بیش از 636.1 هزار موقعیت شغلی را حمایت نموده و حوزه ی اصلی سرمایه گذاری ایالات متحده در کانادا، شامل فناوری اطلاعات، حمل و نقل و حوزه ی خدمات می باشد.

جفت ارز USDCAD از نرخ گذاری مستقیم برخوردار بوده. واحد ارزی اصلی دلار USD به شمار می آید. واحد ارزی دلار کانادا CAD ، از نرخ متغیر برخوردار می باشد. افزایش نرخ این جفت ارزی، مبنی بر تحکیمات نرخی دلار ایالات متحده بوده و به منظور خرید دلار ایالات متحده، نیاز به فروش میزان بیشتری از کانادا می باشد. کاهش نرخ این جفت ارزی نیز، مبنی بر تحکیمات نرخی CAD ، می باشد.

واحد ارزی دلار کانادا (با کد بانکی CAD و نشانه ی $ و یا C$) واحد ارزی ملی کشور کانادا بوده، که در سال 1858 میلادی بنیان گذاری شده است. تنظیمات مالی و توزیع پول این کشور نیز، از طریق بانک مرکزی کانادا، انجام می پذیرد. تحرکات نرخی این واحد ارزی از تغییرات قیمت نفت، سرچشمه می گیرد. دیگر نام های این واحد ارزی، لونی و دلار کوچک می باشد.

با استفاده از نمودار نرخ گذاری های زنده ی این جفت ارزی، می توان به بررسی تحرکات نرخی یورو – دلار، پرداخت.

 

واحد ارزی دلار ایالات متحده – (با نشانه ی $ و کد بانکی USD) – به عنوان پول رسمی درز ایالات متحده، به شمار می آید. توزیع پول و تنظیمات نرخ بهره ی این واحد ارزی نیز، از طریق سیستم ذخایر فدرال، انجام می گیرد.

دلار آمریکا (USD, “Greenback”) پرمعامله ترین ارز در دنیا است. فدرال ریزرو ایالات متحده (Fed) صادر کنندۀ این ارز است.

  • ذخیرۀ اصلی اکثر بانک های مرکزی، موسسات مالی و سرمایه گذاران خصوصی به دلار آمریکا است.
  • از آنجائیکه بطور جهانی به اقتصاد ایالات متحده اعتماد وجود دارد، این ارز به عنوان یک “دارائی ایمن” قلمداد می شود.
  • دلار آمریکا واحد پرداخت استاندارد در بازارهای کالا است.

دیدگاه خود را بگذارید

  • رقیه رشیدی 20 فوریه 2023

    سلام