کانال تلگرامی مای فارکس

در بازار فارکس چه چیزی خرید و فروش میشود

در این مقاله از سلسله مقالات آموزش فارکس سعی داریم به این سوال پاسخ دهیم: در بازار فارکس چه چیزی خرید و فروش میشود؟ پاسخ ساده است: پول.

از آنجا که بصورت فیزیکی چیزی خریداری نمی شود ، معاملات فارکس شاید گیج کننده باشد. بنابراین ما از یک قیاس ساده (اما ناکامل) برای توضیح بهتر آن استفاده می کنیم.

به خرید ارز همچون خرید سهام از اقتصاد یک کشور خاص فکر کنید.

قیمت ارز معمولاً بازتاب مستقیم نظر بازار در مورد سلامت اقتصاد آن در زمان حال و آینده است.

در معاملات فارکس ، وقتی که مثلاً ین ژاپن می خرید ، اساساً در حال خرید “سهام” از اقتصاد ژاپن هستید.

به نوعی شما دارید شرط می بندید که حال اقتصاد ژاپن خوب است و حتی با گذشت زمان بهتر هم خواهد شد.

می خرید به این امید که پس از فروشِ مجدد همان به اصطلاح “سهام” به بازار ، به سود برسید.

به طور کلی ، نرخ تبدیل یک ارز در برابر سایر ارزها بازتابی از وضعیت اقتصاد آن کشور در مقایسه با اقتصاد سایر کشورهاست.

پس از فارغ التحصیل شدن از دانشکده سایت ما  ، مشتاقانه شروع به انجام معامله در بازار فارکس خواهید کرد. ولی لطفا و خواهشا تا قبل از فارغ التحصیلی با نمره خوب و عالی به معامله دست نزنید.

همچنین بخوانید :

ایا میدانید  گردش  روزانه در بازار  فارکس  چقدره ؟ ما در مقاله ای با عنوان میزان گردش مالی روزانه در فارکس چقدر است ؟ برای شما اماده کرده ایم که با کلیک کردن بر روی ان میتوانید جزئیات کامل را مطالعه کنید .

ارزهای اصلی در فارکس

گرچه ارزهای زیادی برای معامله کردن وجود دارند ، اما بهتر است به عنوان یک معامله گر جدید در بازار فارکس ، معامله کردن را با “ارزهای اصلی” آغاز کنید.

آنها به این دلیل “ارزهای اصلی” نامیده می شوند که حجم بسیار سنگینی از معاملات بر روی آنها انجام شده و ارایه گر بزرگترین اقتصادهای جهان هستند.

معامله گران فارکس هر یک تصور متفاوتی از “ارزهای اصلی” برای خود دارند.

تریدرهای مقید که احتمالاً صاحب نمرات بالایی در دانشکده سایت ما هستند و از نخستین روزهای معاملاتی خود همه قوانین را رعایت می کنند فقط ارزهای USD ، EUR ، JPY ، GBP و CHF را به عنوان ارزهای اصلی می شناسند.

پس از آنها ارزهای AUD ، NZD و CAD نیز به عنوان “ارزهای کالایی” نامگذاری می شوند.

اما نظر ما کمی متفاوت است. پس برای آنکه چندان سخت نگیریم ، در اینجا تمامی هشت ارز فوق را به عنوان “ارزهای اصلی” در نظر می گیریم.

در زیر ، هر یک از آنها بر اساس نماد ، کشوری که در آن استفاده می شوند ، نام واحد پول و نام مستعار ارائه می شود:

نماد ارزها در فارکس چگونه شکل می گیرند؟

نمادهای ارزی همیشه دارای سه حرف هستند. دو حرف اول نام کشور و حرف سوم اشاره به نام واحد پول آن کشور دارد ، که معمولاً اولین حرف نام ارز آن کشور است.

این سه حرف به عنوان کد ارزهای ISO 4217 شناخته می شوند.

سال 1973 ، سازمان جهانی استاندارد (ISO) کدهای سه حرفی را برای ارزهایی که امروزه از آنها استفاده می کنیم ، تاسیس کرد.

به عنوان مثال NZD را در نظر گیرید:

NZ مخفف نیوزیلند ، و D مخفف دلار است.

آسان است ، نه؟

ارزهای موجود در جدول بالا “ارزهای اصلی” نامیده می شوند زیرا پرمعامله ترین ارزها هستند.

جهت اطلاع اینکه “buck”  تنها نام مستعار برای  USD نیست.

نام های جذاب دیگری نیز برای این ارز پرمعامله وجود دارند. به عنوان مثال یکی از نام های مستعار پر استفاده دلار greenbacks است.

آشنایی با نام های مستعار ارزها از این حیث اهمیت دارد. زیرا در بسیاری از تحلیل های به زبان انگلیسی از نام های مستعار استفاده می کنند. زمانی که شما می شنوید Kiwi قوی شد یا ضعیف شد نباید با میوه کیوی اشتباه بگیریدش 🙂

ایا اطلاع دارید  گردانندگان  و نهنگهای بازار  فارکس چه کسانی هستند ؟ ما در قالب یک مقاله ای به عنوان گردانندگان اصلی بازار فارکس چه کسانی هستند ؟ براش ما تهیه کرده ایم که با کلیک بر روی ان میتوانید  جزئیات کامل ان را مطالعه کنید و اگاه شوید .

نکته جالب: در پرو ، نام مستعار برای دلار آمریکا کوکو است ، که نام یک حیوان خانگی برای جورج است که اشاره به تصویر جورج واشنگتن در اسکناس 1 دلاری دارد. مای فارکس

پی نوشت: هرچند که در واقع تعریف و اساس فارکس صرفا بر خرید و فروش ارزها بنا نهاده شده است. لکن امروزه تقریبا اکثر کارگزارهای فارکس به شما اجازه معامله روی طیف وسیعی از ابزارها را می دهند. از جمله موارد قابل معامله طلا, نقره, نفت, سهام شرکت های بزرگ دنیا و حتی بیتکوین و اتریوم است.

دیدگاه خود را بگذارید