کانال تلگرامی مای فارکس

تایم فریم زمانی در بازار معاملاتی فارکس خیلی مهم است

تایم فریم زمانی در بازار معاملاتی فارکس خیلی مهم است

کدام تایم فریم زمانی برای معامله در فارکس مناسب است؟

چرا تایم فریم انتخابی با میزان سود، رابطه مستقیم دارد؟

بهترین تایم فریم معاملات فارکس کدام است؟

انواع معاملات و تایم فریم مناسب آن ها
تغییرات قیمت و تایم فریم در فارکس

تایم فریم چیست؟

 

احتمالا شما نیز با جستجوی یکی از کلمات نوشته شده در بالا وارد این صفحه از مای فارکس شده اید .

ما در این مقاله درباره بهترین تایم فریم معاملاتی بحث خواهیم کرد، این مقاله چکیده ی جمع اوری شده از منابع مختلف میباشد که مای فارکس برای شما باز نشر میکند .

تایم فریم چیست؟

یک بازه زمانی مشخص که تغییرات قیمت در آن نشان داده می شود تایم فریم نام دارد. به عبارت دیگر دورهای زمانی یا تایم فریم، چارچوب های زمانی مشخصی هستند که کاهش یا افزایش قیمت را نشان می دهند. “در بازار فارکس تایم فریم های بسیاری از طرف پلتفرم های مختلف ارائه می شود.”

تایم فریم به بازه زمانی گفته می شود که یک معامله گر انتخاب می کند تا در آن بازه معاملات را مدیریت کند. تایم فریم در تحلیل تکنیکال به بازه زمانی گفته می شود که در آن بازه قیمت ها گروه بندی شده و المان های نمودار مانند میله ها، کندل ها و نقاط، در یک نمودار خطی رسم می شوند. به عبارت دیگر، یک بازه زمانی از یک المان قیمت واحد می باشد. به این علت است، که این مفهوم یکی از پارامتر های بسیار مهم در هر استراتژی معاملاتی فارکس می باشد.

شما می توانید تایم فریم های محبوب بیشتر را در شکل زیر مشاهده کنید:

تایم فریم M1 (یا 1M) – یک دقیقه ای ؛

تایم فریم M5 (یا 5M) – پنج دقیقه ای ؛

تایم فریم M15 (یا 15M) – پانزده دقیقه ای ؛

تایم فریم M30 (یا 30M) – سی دقیقه ای ؛

تایم فریم H1 (یا 1H) – یک ساعته ؛

تایم فریم H4 (یا 4H) – چهار ساعته ؛

تایم فریم D1 (یا 1D) – یک روزه ؛

تایم فریم W1 (یا 1W) – یک هفته ای ؛

تایم فریم MN1 (یا 1M) – یک ماهه.

این تایم فریم ها در سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند :

  • کوتاه مدت (بازه های زمانی بین M1 تا M30)
  • میان مدت (بازه های زمانی بین H1 تا H4)
  • بلند مدت (یازه های زمانی بین D1 تا MN1)

این تایم فریم ها بر اساس استراتژی های معاملاتی متفاوت، دسته بندی می شوند.

تغییرات قیمت و تایم فریم در فارکس

تغییرات قیمت و بازه زمانی (تایم فریم) time frame دو معیاری هستند که نمودارها را در بازار فارکس می سازند.، بیان این دو فاکتور، برای درک بهتر نمودار ها است. تایم فریم و تغییرات قیمت دو بحث کاملا بهم پیوسته است، که به صورت کامل با یکدیگر در ارتباط هستند.

 

چگونگی تغییرات نمودار نسبت به بازه زمانی انتخاب شده

به عنوان یک قاعده کلی، کندل های تایم فریم بالاتر، اطلاعات کندل های تایم فریم پایین تر را به ما نشان می دهند. بنابراین، حرکات بزرگ و سقف و کف ها و روند های تایم فریم M15 در تایم فریم روزانه به صورت یک کندل دیده می شوند و کندل روزانه فقط روند غالب تایم فرم M15 را به صورت رنگی به ما نمایش می دهد.

چگونه یک تایم فریم را برای خود انتخاب کنید؟

دو روش برای تعیین بهترین تایم فریم وجود دارد: روش آزمون و خطا و روش شخصیت شناسی

آزمون و خطا

زمانیکه در یک تایم فریم معامله می کنید توجه کنید که چقدر با آن راحت هستید. زمانیکه در یک تایم فریم معامله می کنید سوالات زیر را از خود بپرسید.

آیا بازار، خیلی سریع حرکت می کند یا خیلی آهسته است؟

فرض کنید می خواهید جفت ارز یورو دلار (EUR/USD) را معامله کنید.

  • آیا قبل از اینکه تحلیل خود را تکمیل کنید و وارد معامله شوید قیمت به سرعت از نقطه ورود شما فاصله می گیرد؟

و یا اینکه بایستی مدت زمان بسیار طولانی و خسته کننده ای را تحمل کنید تا نمودار به حد سود شما برسد؟

پاسخ به این سوالات می توانند یک راهنما باشند. بدین ترتیب در می یابید تایم فریمی که در آن معامله می کنید بسیار سریع است یا بسیار آهسته است.

  • آیا همیشه فرصت دارید تا معاملات را قبل از بسته شدن رصد کنید؟

اگر فکر می کنید زمان بسیار زیادی برای رصد پوزیشن های معاملاتی باز دارید می توانید تایم فریم معاملات خود را کوچکتر کنید.

همین طور اگر قبل از بسته شدن معاملات، فرصت نمی کنید آنها را رصد کنید، معاملات خود را در تایم فریم های بالاتر انجام دهید.

با روش آزمون و خطا به احتمال قوی تایم فریم مناسب برای معاملات خود در بازار فارکس را بیابید. با این حال، ممکن است این روش اندکی زمانبر باشد.

تصور کنید یک تایم فریم را برای هفته ها امتحان کرده اید و حالا می خواهید معاملات خود را به تایم فریم دیگر تغییر دهید. زمانبر به نظر می رسد، اینطور نیست؟

حال به روش بعدی توجه کنید.

همچنین بخوانید :

کدام کندل های برگشتی قبل از پوزیشن گیری مهم است

 

روش شخصیت شناسی

شما می توانید قبل از اینکه یک تایم فریم را برای معامله در بازار فارکس انتخاب کنید به شخصیت خودتان توجه کنید. به این منظور می توانید است سوالات زیر را از خود بپرسید.

  • من چقدر صبور هستم؟ اگر شما به اندازه ای صبور هستید که می توانید موقعیت های معاملاتی را برای روزها و حتی هفته ها باز نگه دارید تایم فریم های بالاتر مانند تایم فریم روزانه، هفتگی و ماهانه برای شما مناسب است.
  • آیا می خواهم معامله را در همان روزی که باز می کنم ببندم؟ اگر چنین است تایم فریم های پایین تر انتخاب شماست. به این ترتیب شما می توانید قبل از پایان روز، تحلیل های خود را انجام دهید، معامله را باز کنید و سپس آن را ببندید. تایم فریم های 15 دقیقه ای، 1 ساعته و 4 ساعته مناسب این سبک معامله هستند.
  • هر از چه مدتی معاملات باز را بررسی و رصد می کنم؟ اگر جزء معامله گرانی هستید که اغلب اوقات، معاملات باز را بررسی می کنند تایم فریم های کوچکتر، انتخاب مناسبی برای شماست. در این حالت، تایم فریم های 15 دقیقه ای تا 4 ساعته می تواند بکار گرفته شوند. اما اگر ترجیح می دهید معاملات خود را یک روز در میان یا یک هفته در میان رصد کنید، تایم فریم های بالاتر مانند تایم فریم روزانه، هفتگی و ماهانه بهترین گزینه ها هستند.
  • سبک معاملاتی من چیست؟ معمول ترین سبک های معاملاتی شامل سوئینگ، روزانه، نگهداری موقعیت و اسکالپ می باشد. در ادامه، تایم فریم های مناسب برای هر سبک معاملاتی را شرح خواهیم داد.

چگونه یک تایم فریم را برای خود انتخاب کنید؟

 

شکل بالا نشان می دهد که یک کندل قرمز در تایم فریم D1 چه شکلی در تایم فریم H4 دارد، هر کندل روزانه به صورت 6 کندل 4 ساعته، تشکیل می شود.

بهترین تایم فریم برای استراتژی های مختلف معاملاتی

در اینجا قصد داریم بهترین تایم فریم ها برای سبک های معاملاتی مختلف و همچنین بهترین تایم فریم ها برای معامله گران تازه وارد را مشخص کنیم.

البته به یاد داشته باشید که این موارد صرفا توصیه هایی است که بورس تایم به شما می کند ولی تصمیم نهایی با خود شماست.

بطور کلی 7 سبک معاملاتی وجود دارد و هر کدام از آنها تایم فریم مخصوص به خود را دارند.

بهترین تایم فریم برای معاملات میان روزی چیست؟

در معاملات بین روز، موقعیت های معاملاتی در یک روز معاملاتی، باز و در همان روز، بسته می شوند.

اغلب معامله گران در این سبک معاملاتی ترجیح می دهند معاملات خود را در طول شب، باز نگه ندارند. بنابراین آنها در تایم فریم های کوچکتر معامله می کنند.

توصیه: بهترین تایم فریم ها برای معاملات میان روزی، تایم فریم های 5 دقیقه ای تا 1 ساعته است.

بهترین تایم فریم برای معاملات روزانه کدام است؟

معامله گران روزانه نیز معاملات خود را همانند معامله گران میان روزی در یک روز باز می کنند و در همان روز نیز می بندند.

با توجه به ذات معاملات روزانه، این نوع معامله گران از تحلیل تکنیکال جهت ورود و خروج از معاملات بهره می گیرند.

توصیه: بهترین تایم فریم برای معاملات روزانه فارکس استفاده از نمودارهای 5 دقیقه تا 1 ساعته است. با این حال، برخی معامله گران جهت داشتن یک دید کلی از بازار و تحلیل تایم فریم چندگانه از نمودارهای 4 ساعته و روزانه نیز استفاده می کنند.

بهترین تایم فریم برای معاملات سویینگ چیست؟

معامله گران سویینگ، موقعیت های معاملاتی خود را بیش از معامله گران روزانه حفظ می کنند. اما آنها پوزیشن های خود را به اندازه معامله گران “حفظ موقعیت” باز نگه نمی دارند.

با این حال، هر دو معامله گران سویینگ و معامله گران “حفظ موقعیت” بر اساس تحلیل های بنیادی و تکنیکال، وارد معامله فارکس می شوند و معامله را برای روزها یا هفته ها باز نگه دارند.

توصیه: بهترین تایم فریم برای معاملات سوئینگ، تایم فریم های بین 4 ساعته تا روزانه هستند.

همچنین بخوانید :

آشنایی با کندل چکش معکوس Inverted hammer وارونه

بهترین تایم فریم برای معامله گران حفظ موقعیت

معامله گران حفظ موقعیت، معاملات خود را برای مدت طولانی (از چند هفته تا چند سال) حفظ می کنند. در نتیجه، آنها هم از تحلیل بنیادی و هم از تحلیل تکنیکال برای ورود به یک معامله فارکس استفاده می کنند.

از آنجاییکه معاملات در این سبک معاملاتی برای مدت زمان طولانی حفظ می شوند، بهتر است از تایم فریم هایی بالاتر از تایم فریم روزانه استفاده شود.

بهترین تایم فریم برای معاملات در روند کدام است؟

معامله گران در این سبک معاملاتی، معاملات خود را در جهت روند ایجاد می کنند. آنها موقعیت را تا زمانی حفظ می کنند که بازار به مسیر خود در جهت روند، ادامه می دهد.

شما می توانید روند قیمت جفت ارزها را در هر تایم فریمی بیابید.

اما بهترین تایم فریم برای شما بستگی به این دارد که یک تریدر روزانه هستید یا تریدر سویینگ. همچنین مهم است که بدانید موقعیت معاملاتی خود را برای چه مدتی حفظ می کنید.

معامله گران روزانه که بر اساس روند معامله می کنند معمولا نمودارها را در تایم فریم 5 دقیقه تا 1 ساعته بررسی می کنند.

همچنین معامله گران سویینگ، چارت را در تایم فریم های 4 ساعته تا روزانه تحلیل می کنند.

معامله گران حفظ موقعیت (position holder) نیز نرخ ها را در تایم روزانه و بالاتر مورد بررسی قرار می دهند تا روندهای بلندمدت را تشخیص دهند.

بهترین تایم فریم برای معاملات بازگشتی چیست؟

معامله گران بازگشت روند، همیشه به دنبال اتمام یک روند هستند تا بتوانند وارد معامله شوند. بهترین تایم فریم برای معاملات بازگشتی بستگی به این دارد که شما یک معامله گر روزانه، سوئینگ و یا یک معامله گر حفظ موقعیت هستید.

بهترین تایم فریم برای معاملات بازگشتی چیست؟

بهترین تایم فریم برای معاملات بازگشتی چیست؟

بهترین تایم فریم برای معاملات اسکالپ چیست؟

معامله گران اسکالپ، معاملات را در کوتاه ترین زمان ممکن می بندند. آنها در عرض چند دقیقه وارد یک معامله و از آن خارج می شوند. بنابراین، بهترین تایم فریم برای اسکالپ در بازار فارکس می تواند تایم فریم های زیر 15 دقیقه باشد.

جستجو در گوگل

 

دیدگاه خود را بگذارید